nedeľa 26. júna 2016

Strach múdreho muža | Patrick Rothfuss

Share it Please
Originálny názov: A wise man´s fear
Autor: Patrick Rothfuss
Diel v sérii: 2
Počet strán: veľa
Za titul ďakujem vydavateľstvu Preškoly - môžete kúpiť TU.

Aj v ďalšom semestri musí Kvothe čeliť nepriateľom z radov študentov i profesorov a tvrdo si vybojovať každú mincu, aby sa udržal na škole. Po nevydarenom pokuse o záchranu prsteňa z rúk zlodeja a úhlavného nepriateľa Ambrosea zápasí doslova o holý život. K tomu sa pridáva obvinenie na súde. Kým utíchne rozruch, rozhodne sa na niekoľko mesiacov opustiť univerzitu. Vydáva sa do vzdialeného Severenu, kde vstupuje do služieb bohatého a vplyvného maera Alverona a okrem iného dostáva za úlohu zlikvidovať banditov rabujúcich na kráľovských cestách. Výprava sa nečakane zvrtne, Kvothe sa dostáva do ríše víl a neskôr do Ademu, krajiny obývanej mimoriadne zvláštnym a životaschopným národom. Chlapec získava užitočné skúsenosti a zručnosti. Popritom vytrvalo pátra po tajomných Chandriáncoch, vrahoch svojej rodiny.

Prvým dielom série od Patricka Rothfussa som bola celkom nadšená. Prišlo mi to ako poriadne premakaná fantasy, s autentickými menami (dve muchy jednou ranou - mená aj meny), miestami, názvami a najmä príbehom, premysleným do najmenšieho detailu a popretkávaného zvratmi a stále novými a novými zápletkami. Presne ten istý názor som nadobudla pri čítaní Strachu múdreho muža, druhej časti, ktorá sa mi páčila o niečo viac.
Hlavným hrdinom je Kvothe, ryšavý premúdrelý mladík. Prisahám, on vedel snáď všetko; išlo mu čokoľvek do čoho sa pustil. A hoci bol mladý, zažil toho stokrát viac ako desať starých ľudí. Nečudo, koľko nepriateľov si takto človek narobí. V knihe boli dve dejové línie. Korene mal v hostinci, kde sa jednej noci samotný hostinský rozhodol svojim spoločníkom vyrozprávať svoj zložitý životný príbeh. A hostinským nebol nik iný, ako Kvothe.
Občas mi liezol na nervy, nebol to môj typ obľúbenej postavy; bol príliš premúdrelý a občas aj namyslený. Ale mal v sebe akési čudné čaro, ktorým ma nútil obľúbiť si ho.
Príbeh bol plný humoru a úplne vás do seba vtiahol. Situácie ste prežívali zároveň s Kvothem, cítili s postavami a objavovali nové a nové prekvapenia, čo vás čakali na každej strane. Nuda nebola možná; stránky ubiehali ako voda. Postavy boli prepracované do detailu, ich príbehy do seba zapadali ako puzzle. Niektorých som si veľmi obľúbila, napríklad Dennu, Auri či šialeného profesora Elodina. Síce je kniha ťažká a brutálne hrubá, ale stojí za to, vážne. 

1 komentár:

  1. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti dobre starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    OdpovedaťOdstrániť

Followers

Share my post on facebook!

Follow The Author