piatok 5. februára 2016

Ako zaujať svojimi článkami?

Share it Please
Tak, a opäť vás vítam pri novom článku. Dnes by som chcela rozobrať nejaké ustálené pravdy, pravidlá či tipy, ako by ste mohli zaujať svojimi článkami. A ak nie zaujať, tak aspoň nepohoršiť čitateľa do takej miery, že o váš blog už ani nezakopne. Poďme na to.

1. Gramatika
Jednoducho som to musela napísať pod číslom jedna, pretože je to jedna z najdôležitejších vecí. Sama som strašný grammar nazi a naozaj nedokážem zniesť, keď čýtam nejakí článog z hrozne vela gramatyckýmy chibamy. Seriózne, keď niečo také čítam, otvára sa mi nožík vo vrecku.

2. Štylistika a úprava textu
Pred čiarkou, bodkou, otáznikom, výkričníkom atď. nie je medzera, až za nimi. Text by nemal byť príliš malý a ani obrovský, jeho farba by nemala splývať s pozadím blogu.

3. Dizajn blogu
Dizajn blogu je prvá vec, čo si každý všimne, len čo naň zavíta. A hrá naozaj veľkú úlohu v tom, aký dojem na vás celý blog urobí. Viem, nie každý je v týchto dizajnových veciach zdatný. Veľa blogerov preto používa predvolené blogger šablóny. Poviem to na rovinu, väčšina z nich nevyzerá práve príťažlivo a najmä nie, keď ich vidíte na desiatich rôznych blogoch. Aj taká blogger šablóna sa dá skrášliť minimálne do tej miery, že zaujme, na internete je množstvo zdarma šablón, ktoré si môžete kedykoľvek stiahnuť a uploadnúť na blog, čo trvá ozaj iba malú chvíľu, nič zložité, nepotrebujete k tomu drahý program za dvesto eur a ani úžasné dizajnérske skilly.

4. Fotky
Pod pojmom "Fotky" mám na mysli oba druhy - teda fotené alebo stiahnuté z internetu. Pri tých fotených: chápem, nie každý má fotenie v ruke, k dispozícii drahú zrkadlovku so širokým výberom objektívov a hlavne čas na to, aby sa s fotkami pohral tak, aby boli dokonalé. Veľa fotí mobilom. Avšak, keď už nejakú fotku chcete na blogu zverejniť, mala by byť minimálne zaostrená a fotená v normálnom svetle, nie pri zhasnutom, kedy nerozoznáte, či bloger odfotil pohár s vodou alebo siluetu osoby. A pri tých sťahovaných z internetu, vyberte si nejaké so širším rozlíšením, teda kvalitné a zaostrené, pretože lacné rozostrené obrázky na blogu pôsobia dosť... neprofesionálne.

5. Štýl písania
  • Neopakujte príliš často rovnaké slová. ,,Kniha bola skvelá, poučná, ale nebola taká dobrá ako iné knihy, ktoré som čítala, pretože knihy sú môj život. Knihu vám vrele odporúčam, pretože je to jedna z kníh, ktoré nesklamú."
  • Nevravte všetko priamo. Opíšte jednotlivé situácie viac ako jednoslovne a jednovýznamovo, napíšte to nejakým netradičným spôsobom, ktorý sa v bežnej reči až tak nepoužíva. Čitateľa to tak viac zaujme. Nesedíte predsa oproti nemu a nerozprávate mu to do očí, trochu sa rozpíšte a popustite opraty slovnej zásobe.
  • Nepredbiehajte, udržte si tému a až po jej ukončení prejdite na inú. Nie je nič horšie ako chaotický článok.
  • Buďte vtipní alebo napíšte niečo zaujímavé, netradičné, čo udrží čitateľovu pozornosť a počas čítania nezaspí od nudy. Nevravím, že celý článok musí byť niečo ako výbuch kreativity, humoru a akcie, ale predsa aj obyčajné veci dokážu byť pretranformované do neobyčajných.
  • Neopakujte sa. Stále to isté oslovenie, záver, jadro iba málo pomenené... Každý článok by mal byť jedinečný, nie jednotvárny. Nemalo by to vyzerať, akoby iba prešiel cez kopírku, originalita nula bodov.

6. Nápad
Dobre si rozmyslite, čo idete písať. Usporiadajte si myšlienkové pochody, aby mal váš článok hlavu a pätu. Ak máte v hlave výbuch nápadov, vezmite do ruky zápisník a pero a pekne ich všetky zapíšte. Verte-neverte, články sa píšu oveľa lepšie, keď máte pred sebou predlohu a nelovíte to len tak ledabolo z vlastnej hlavy. Okrem toho, je oveľa nižšia pravdepodobnosť, že na niečo zabudnete.

7. Originalita
V dnešnej blogosfére je blogov naozaj dosť a človek musí naozaj makať a odlíšiť sa, aby vynikol a jeho blog si niekto všimol. Aspoň teda tí, ktorí to berú vážnejšie ako len zabíjanie nudy. Neopakujte, nekopírujte - vymýšľajte. Keď inšpirácia a nápady neprichádzajú, nestrácajte nervy, čakajte. Nie sme predsa na pretekoch. Je oveľa lepšie mať jeden poriadny, kvalitný článok ako päť odfláknutých, "len tak z povinnosti".  

8. Čítajte si po sebe
Myslela som si, že je to samozrejmosť, ale nedávno som prišla na to, ako som sa mýlila. Prišla som na to, že veľa blogerov klikne na "Publish" hneď, ako dopíše poslednú bodku. Vrele odporúčam, prečítajte si to po sebe ešte minimálne raz, opravte chyby a nedokonalosti. 

9. Vyvarujte sa prebytku smajlíkov
Neviem, či som jediná, ale strašne veľa smajlíkov vo vetách mi pri čítaní článkov výrazne prekáža. V správach v pohode, ale v článkoch? Ech, radšej nie. Všetko sa dá predsa aj bez smajlíkov, či nie? :) :D :P xD :* :( :/ :'D

10. Napíšte to, čo si skutočne myslíte. Nie to, čo sa očakáva, že si budete myslieť.
Nebojte sa napísať svoj pravý názor. O tom je blogovanie, či nie? O vyjadrovaní svojich názorov na rôzne témy a udalosti. Nebojte sa kritiky. Nepíšte bludy len preto, aby ste sa zapáčili druhým. Úprimnosť je v článkoch príťažlivá, rovnako ako kritika (v prijateľnom množstve). Minimálne rozprúdite prudkú diskusiu v komentároch, ale to je predsa aj to, čo chcete, či nie?

Čo si myslíte vy? Ktoré chyby najčastejšie nachádzate na blogoch?

9 komentárov:

  1. Podobný článek jsem psala před týdnem a dívám se, že jsme se na pár věcech shodly! :D Nejvíc mi vadí, když někdo napíše mezeru před a za čárkou, nebo úplně bez mezery. "Originální" články, hm, teď příjde určitě vlna článků s valentýnskou tématikou... A co mi vadí je taková ta lištička s hudbou, když je nastavená tak, že při příchodu na blog začne něco hrát. Stejně to pokaždé vypnu, takže je to pro mě celkem bez účelu. Nevím, pokaždé mi prostě příjde, jakoby mi chtěl někdo mluvit do toho, co mám poslouchat a to se mi prostě vůbec nelíbí! :D
    TUORE BLOG

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vážne? To som netušila.
      Ach, to aj mne strašne vadí. Nechodím na blogy pre to, aby mi niekto vnucoval hudbu, bez toho aby som mala záujem :D

      Odstrániť
  2. No tak to áno. Zhodujem sa s tebou asi vo všetkých bodoch. Niekedy je lepšia jednoduchosť. :) A hlavne je dôležitá "nejaká tá" znalosť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, aspoň minimálna znalosť je základ - avšak to si mnohí neuvedomujú, bohužiaľ.

      Odstrániť
  3. To sú naozaj skvelé rady, určite si z nich niečo zoberiem :D
    Girl with pink nails

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Veľmi pekne si to napísala a super rady. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvelý článok! Súhlasím so všetkými bodmi, a musím ti povedať, že píšeš naozaj úžasne. Jeden z mála blogov, na ktorý často zavítam bez kliknutia na nejaký odkaz. Len tak, lebo viem, že je dobrý :)

    OdpovedaťOdstrániť

Followers

Share my post on facebook!

Follow The Author