streda 29. júla 2015

Čo sa stalo Mare Dyerovej? | Recenzia

Share it Please
Originálny názov: The Unbecoming of Mara Dyer (#1)
Autor: Michelle Hodkin

Počet strán: 389 
Jazyk, v ktorom som čítala: slovenský
Hodnotenie: ★★



ANOTÁCIA

Mara Dyerová neverí, že by jej život mohol byť ešte viac zamotaný. Nielenže si vôbec nepamätá, ako sa dostala do nemocnice, kde sa práve prebrala, ale nevie nič ani o nehode, pri ktorej zomreli jej najlepší priatelia a frajer. Mare sa však takmer nič nestalo. Lekári sa domnievajú, že nový začiatok v novom meste pre ňu bude tým najlepším riešením, a spomienky tak môžu pomaly vyplávať na povrch. Marin nový život sa však stále viac komplikuje.

Tváre mŕtvych priateľov má pred očami denno-denne. A potom... zrazu...vidí aj smrť ľudí naokolo iba chvíľu pred tým, než sa to stane. Je jej jasné, že sa asi zbláznila. A keď si je už istá, že to ani nemôže byť horšie, Noah Shaw, najkrajší chlapec, akého kedy videla, ju odmieta nechať na pokoji... Čo má vlastne za lubom?


RECENZIA

,,Bola to celkom nuda, ale ak chceš, tak ti ju požičiam." To boli slová mojej spolužiačky, keď mi knihu Čo sa stalo Mare Dyerovej? požičiavala. Urobila dobre, že mi to povedala. Čím sú moje očakávania nižšie, tým príjemnejšie ma kniha prekvapí. Vidíte? Nepriama úmernosť funguje aj mimo učebníc matematiky. Lebo som čakala presne to, čo to na začiatku bolo: typický americký YA román, so samotárskou babou čo sa práve prisťahovala a hneď v prvý deň školy spozná sexy múdreho chalana, ktorý je známy puntičkár a svoju pozornosť náhodou upriami rovno na ňu.
Áno, tak prvých päť strán som si myslela. Ale potom to prišlo. Ukázalo sa, že hra s ouijou nebola len hra. Písmená M A R A tam neboli náhodou. A doplatili na to Rachel, Jude a Claire. Marina najlepšia kamarátka, frajer a jeho sestra. Mara sa zobudila v nemocnici a nepamätala si z tej udalosti vôbec nič. Ako to, že jediná dokázala prežiť pád budovy takmer bez škrabanca, kým jej priatelia sú mŕtvi? Ako?
Po ich pohrebe sa presťahovali do Miami a celá rodina začala nový život. V tom Marinom sa však nič nezmenilo: stále mala halucinácie, paranoju, a čo najhoršie, jej starí priatelia sa jej náhodne zjavovali na rôznych miestach, najčastejšie... v zrkadlách. Mara bola názoru, že je zrelá na psychotiká; ako inak vysvetliť tie vraždy okolo nej? 
Potom sa objavil Noah. Vysoký, krásny, prešibaný, nedostupný, tajomný, neobyčajný. Zjavil sa na scéne prvý krát a BUM, bolo vám jasné, že s ani jedným niečo nie je v poriadku. Nadprirodzenosť a divnosť tejto knihy bola na vysokej úrovni, to vám môžem povedať. Ale Noah a Mara sa skvele dopĺňali, dokonca lepšie ako bolo spočiatku jasné, ale nemôžem to sem napísať lebo by to bol spoiler, a tie nie sú v recenziách veľmi populárne.
Od príbehu Mary Dyerovej som sa nemohla odtrhnúť. Bolo to na správnych miestach napínavé a tak strhujúce, že som obracala stranu za stranou a strácala pojem o čase. Jednoducho famózne. 
Musím povedať, že skvelú prácu odviedol aj prekladateľ. Predsa len nie je ľahké preložiť americký hovorový štýl do slovenského bez toho, aby to znelo afektovane a neprirodzene. Malo to ľahký štýl, nič silené, žiadne 'supiš' ani 'šťanda' tam nenájdete. Takže, ak máte radi divné strhujúce tajomné knihy, toto je pre vás to pravé!
 

UKÁŽKY 

Moje meno nie je Mara Dyerová, ale právnik mi povedal, že nejaké musím mať. Pseudonym. Čiže nom de plume, pre všetkých, ktorí sa tiež pripravujú na SAT na vysokú školu. Viem, je to divné mať nepravé meno, ale verte mi - to je momentálne to najnormálnejšie v mojom živote. Už aj to som asi prezradila priveľa. Ale nebyť tej mojej klapačky, nikto by sa nikdy nedozvedel, že sedemnásťročná baba, ktorá má rada skupinu Death Cab for Cutie, má na svedomí tie vraždy. Nikto by nevedel, že niekde žije priemerná študentka, ktorá zabila niekoľko ľudí. Ale musíte to vedieť, aby ste neboli ďalší v poradí.
Začalo sa to, keď mala Rachel narodeniny.
To je všetko, čo si pamätám.
,,Mara Dyerová" 

Čítali ste Čo sa stalo Mare Dyerovej? Máte radi záhadné príbehy?

11 komentárov:

  1. Dosť sa mi páči táto recenzia od teba :) ♥
    Možno že niekedy sa mi podarí zohnať túto knižku ..
    A záhadné príbehy mám veľmi rada no bohužiaľ ich moc nečítam :/
    http://martinaiv.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja túto sériu zbožňujem! <3 Máš sa načo tešiť v pokračovaní, aj keď pre mňe je to trochu slabší diel, ale trojka...ty vole to je jednoducho... whoa! Asi tá najnenormálnejšia kniha.... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tvoje recenzie mám veľmi rada :) veľmi super píšeš. Máloktoré recenzie ma zaujmú... alebo skôr som lenivá čítať recenzie ale na tvoje sa teším.
    Knihu mám veľmi rada, Maru tak isto ale Noaha milujem. Ale tak priznajme si.. kto by ho nemiloval? :) Naozaj škoda že Slovart nepreloží posledný diel (ktorý som nakoniec prečítala v angličtine). Máš sa ešte na čo tešiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooo, ďakujem. Strašne si ma potešila :)
      Veď práve... Kto by Noaha nemiloval? Teším sa na ďalšie dva diely a som fakt zvedavá, ako sa to s Marou vyvinie :)

      Odstrániť
  4. Ja túto knihu a aj teda pokračovanir milujem ale serie ma, že trojku musím čítať v angličtine.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ktovie, kedy sa Slovart rozhodne preložiť tretiu časť. Lebo aby som bola úprimná, ani mne sa to moc po anglicky nechce :D

      Odstrániť
  5. Záhadne príbehy mám rada, ale Maru Dyerovú som odložila po piatich stranách, ktoré ma totálne znechutili a dodnes mi kvasí na poličke. Možno by som ju mohla predať :D
    Ale pekná recenzia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Č-čože? Po piatich stranách? :D Späť k poličke a prečítaj aspoň tri kapitoly! :D Ale musím uznať, že začiatok je neoriginálny a nudný. Ale keď sa nejako prehryzieš cez ten, zvyšok knihy ti už za to stojí :)

      Odstrániť
  6. Knihu jsem nečetla, ale poměrně mě zaujala její tajemný námět. Myslím, že si ji určitě někdy přečtu. Díky za velmi působivou a příjemnou recenzi :)

    OdpovedaťOdstrániť

Followers

Share my post on facebook!

Follow The Author