pondelok 6. júla 2015

Simon VS The Homo Sapiens Agenda | Becky Albertalli

Share it Please
Originálny názov: Simon VS The Homo Sapiens Agenda
Autor: Becky Albertalli
Počet strán: 303 

Jazyk, v ktorom som čítala: anglický
Hodnotenie: ★★

 

ANOTÁCIA

Sixteen-year-old and not-so-openly gay Simon Spier prefers to save his drama for the school musical. But when an email falls into the wrong hands, his secret is at risk of being thrust into the spotlight. Now Simon is actually being blackmailed: if he doesn’t play wingman for class clown Martin, his sexual identity will become everyone’s business. Worse, the privacy of Blue, the pen name of the boy he’s been emailing, will be compromised.

With some messy dynamics emerging in his once tight-knit group of friends, and his email correspondence with Blue growing more flirtatious every day, Simon’s junior year has suddenly gotten all kinds of complicated. Now, change-averse Simon has to find a way to step out of his comfort zone before he’s pushed out—without alienating his friends, compromising himself, or fumbling a shot at happiness with the most confusing, adorable guy he’s never met.


MÔJ NÁZOR

Ak ste si prečítali anotáciu, asi už viete, čo je témou knihy. Simon VS The Homo Sapiens Agenda je ďalšia z kníh s LGBT tématikou, ktorej je teraz plný internet kvôli legalizovaniu manželstva rovnakých pohlaví v USA. Kdekoľvek sa na facebooku pohnete, tam vidíte dúhové profilovky a hashtagy #gaypride #loveislove a podobne. Akože nevadia mi gayovia, lenže začína byť toho akosi moc.
Okej, späť k Simonovi. Na túto knihu som mala veľké očakávania, pretože všetci ju chválili a mala fakt vysoké hodnotenia. Tak som ani ja neváhala a knihu si objednala, a som rada že som to urobila. Simon je skvelá kniha, ktorá pôsobí realisticky a nepredostiera vám nejaké vymyslené predstavy o gayoch. Becky túto tému neprikrášľovala nijakými ružovými tričkami, namaľovanými linkami a dúhovými ponožkami a ukázala mi, že ľudia orientovaní na rovnaké pohlavie sa nijako neodlišujú od tých ostatných. Nikto o Simonovi nevedel, že je gay a keď to priznal, väčšina ľudí ho podporila a našlo sa fakt iba pár ľudí, ktorí by mu na skrinku vešali dúhovú zástavku s nápisom QUEER
V knihe vlastne šlo o Simonove emaily s Blueom. Ani jeden z nich najskôr nevedel, s kým si to vlastne píšu. Simon vystupoval pod menom Jacques a s Blueom zistili, že chodia do tej istej školy. Takže rozumiete: Blue mohol byť ktokoľvek: sused, spolužiak z divadelného krúžku... Niektoré kapitoly boli špeciálne vyhradené len na Simonove a Blueove emaily a tie sa mi strašne páčili. Vždy dali nejaký vtipný predmet a písali si naozaj zábavné a pritom romantické emaily v šifrách, zatiaľ čo v ich živote sa riešila jedna podstatná vec: coming out. 
Simon bol strašne milý. Najviac sa mi na ňom páčilo, že bol taký Potterhead: bolo skvelé, keď na Halloween prišiel prezlečený za dementora. Mal aj dobrý hudobný vkus, čo chválim. Okrem toho mal super rodinu a sestru, ktorá sa prezliekla za odpadkový kôš. A všetci milovali Oreo.
Blue bol ešte úžasnejší ako Simon a mala som ho najradšej zo všetkých, a ešte väčšmi keď som zistila, kto je v skutočnosti. Bol neuveriteľne romantický a tajomný... Ach.
Martin mi takmer celú knihu strašne liezol na nervy, lebo vydieral Simona aby sa zblížil s jeho kamarátkou. Jedného dňa totiž našiel Simonove emaily s Blueom a urobil screenshot - neskôr to ešte vystupňoval a prakticky zničil celý Simonov coming out. Trochu to zlepšil na konci, keď sa mu ospravedlnil, ale stále... Nemala som ho rada. 
Potom mal Simon pár super kamarátov: Nicka, ktorý hral na gitaru a skvele spieval, Leah, ktorá kreslila yaoi fan arty na anime, Abby, ktorá sa rada objímala so všetkými naokolo. Najprv som mala trochu chaos kto je kto, ale neskôr som si to už konečne zapamätala. 
Miestami Simon VS The Homo Sapiens Agenda pripomínal detektívku, pretože sa zo všetkých síl snažil zistiť, kto je Blue. Ale zároveň to bola aj romantická a vtipná kniha, čo je skvelá kombinácia. Preto musím dať 5* a všetkým, ktorý Simona ešte nečítali túto knihu odporučiť. Hlavne tých homofóbnym. Becky má naozaj veľký talent a bola taká zlatá, že mi poslala podpísané karty a záložky. Dokonca napísala aj milý odkaz, za čo som jej veľmi, veľmi vďačná. Ďakujem!

KRÁTKE UKÁŽKY/CITÁTY

“What's a dementor?"
I mean, I can't even. "Nora, you are no longer my sister."
"So it's some Harry Potter thing," she says.”  


“I take a sip of my beer, and it's - I mean, it's just astonishingly disgusting. I don't think I was expecting it to taste like ice cream, but holy fucking hell. People lie and get fake IDs and sneak into bars, and for this? I honestly think I'd rather make out with Bieber. The dog. Or Justin. Wow, is that Katniss making out with Yoda?” (Na karnevale, rozumiete.)


“Did you just tell us you're gay?" Asks Nick
"Yes."
"Okay," he says. Abby swats him. "What?"
"That's all you're going to say? Okay?"
"He said not to make a big deal out of it," Nick says. "What am I supposed to say?"
"Say something supportive. I don't know. Or awkwardly hold his hand like I did. Anything"
Nick and I look at each other.
"I'm not holding your hand," I tell him, smiling a little.
"All right"--he nods--"but know that I would.”


Čítali ste túto knihu? Ako sa vám páčila? Ak nie, mali by ste záujem si ju prečítať?

9 komentárov:

  1. Nemůžu si pomoc, ale anglické paperbacky jsou opravdu nádherné! Ještě jsme neviděla paperback z USA nebo UK, který by se mi nelíbil.. :)
    Nezní to vůbec špatně, poslední dobou ráda čtu mezi detektivkami lehčí knihy a takhle tak vypadá. Už jenom kvůli obálce by nebylo špatné si ji pořídit.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, ono to nie je až taká detektívka, iba tak širšie povedané, sú tam niekedy jej prvky, keď si si snažila vyvodzovať z ich mailov kto je Blue. Je to skorej romantika :D
      Presne, aj ja zbožňujem anglické paperbacky :3

      Odstrániť
  2. Žiadnu knihu s LGBT tématikou som ešte nečítala a doteraz som sa nejak do toho nehrnula. Ako vravíš, zdá sa, že sa s nimi roztrhlo s legalizovaním uzatvárania maželstva medzi ľuďmi rovnakého pohlavia v Spojených štátoch.
    Vôbec mi nie je pochuti, že je toho plný net a kníh je tiež dosť. Niežeby som posudzovala ľudí podľa sexuálnej orientácie, no zdá sa mi to príliž, ako tebe. Vlastne mi to lezie na nervy. Azda sa chválim ja, že som heterosexuál?!

    Ku knihe:
    Romantické motívy nemám veľmi rada, už z princípu. Táto kniha však vyzerá milo a vtipne, ukážky a citáty sú super, len je blbé, že sa mi nechce čítať po anglicky :D
    Mimochodom, veľmi pekný design :)

    ➳Heroines Never Fade

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne súhlasím. A prečo sa sakra nikomu nechce čítať po anglicky?! :D
      Ďakujem :)

      Odstrániť
  3. Veľmi pekná recenzia. :)
    Knižku som už niekde videla, no nejako som jej nevenovala pozornosť. Ani som nevedela, o čom by mohla byť. No teraz, keď som si prečítala tvoju recenziu, tak to znie celkom dobre. Milý príbeh. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kniha vyzerá naozaj super a ja už sa teším, kedy ju konečne preložia do slovenčiny. Mohli by čo najskôr! :)
    Pekná recenzia a hlavne fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť

  5. Ešte som ju nečítala, ale už teraz ju milujem. Dostali ma tie ukážky, obálka (na takú nádheru by som sa mohla pozerať pokojne aj celý deň) a každá jedna vec v tvojej recenzii. :) Len si ju musím konečne zaobstarať a prečítať, aby som potom mohla povedať, že to bola láska na prvý pohľad. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Followers

Share my post on facebook!

Follow The Author